✔ Award winnaar
✔ Al ruim 16 jaar ervaring
✔ Bekend van TV
✔ Gratis parkeren

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en bijbehorende kosten
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting van het herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en aanvullende garanties
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: looptijd, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 19 – Annuleringen en wijzigingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst:
    Een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in samenhang met een overeenkomst op afstand, en waarbij deze producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer of door een derde partij worden geleverd op basis van een afspraak tussen de derde partij en de ondernemer.

  2. Bedenktijd:
    De termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

  3. Consument:
    De natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die niet verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.

  4. Dag:
    Een kalenderdag.

  5. Digitale inhoud:
    Gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd.

  6. Duurovereenkomst:
    Een overeenkomst die voorziet in de regelmatige levering van producten, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.

  7. Duurzame gegevensdrager:
    Elk hulpmiddel, zoals e-mail, dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die persoonlijk aan hem is gericht op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik mogelijk maakt gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie garandeert.

  8. Herroepingsrecht:
    Het recht van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

  9. Ondernemer:
    De natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Stichting Webshop Keurmerk en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.

  10. Overeenkomst op afstand:
    Een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik wordt gemaakt van technieken voor communicatie op afstand.

  11. Modelformulier voor herroeping:
    Het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier waarmee de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

  12. Techniek voor communicatie op afstand:
    Een middel dat wordt gebruikt om een overeenkomst te sluiten zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig fysiek in dezelfde ruimte aanwezig hoeven te zijn.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Scenery – Cosmedisch Huidinstituut
Raadhuisplein 19
5151 JH Drunen

Telefoonnummer: 0416 – 22 44 50
E-mailadres: info@scenerybeauty.nl
KvK-nummer: 71286152
BTW-identificatienummer: NL124405332B02

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand die tussen de ondernemer en de consument tot stand komt.

  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer vooraf aangeven op welke manier de algemene voorwaarden bij de ondernemer kunnen worden ingezien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de ondernemer in afwijking van het vorige lid de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument beschikbaar stellen, zodat deze op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst aangegeven worden waar de consument de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan inzien en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

  4. In geval van toepassing van zowel deze algemene voorwaarden als specifieke product- of dienstenvoorwaarden, zijn de tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing. Indien er tegenstrijdige voorwaarden zijn, kan de consument zich beroepen op de voor hem meest gunstige bepaling.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden wordt gedaan, wordt dit duidelijk in het aanbod vermeld.

  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is gedetailleerd genoeg om de consument in staat te stellen een goed geïnformeerde beoordeling van het aanbod te maken.

  3. Indien de ondernemer afbeeldingen gebruikt, moeten deze een waarheidsgetrouwe weergave zijn van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

  4. Elk aanbod bevat voldoende informatie, zodat het voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod verbonden zijn.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4.

  2. Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod via elektronische weg. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische overdracht van gegevens te beveiligen en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen treffen om de betaling te beschermen.

  4. De ondernemer kan zich binnen de wettelijke kaders op de hoogte stellen van de betalingscapaciteit van de consument en alle andere relevante feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op basis van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd om een bestelling of aanvraag gemotiveerd te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud de volgende informatie aan de consument verstrekken, schriftelijk of op een andere manier die door de consument op een toegankelijke wijze kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager:
    a. Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan.
    b. De voorwaarden en wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, of een duidelijke melding indien het herroepingsrecht is uitgesloten.
    c. Informatie over garanties en bestaande service na aankoop.
    d. De prijs van het product, de dienst of digitale inhoud, inclusief belastingen, evenals de kosten van aflevering (indien van toepassing) en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst.
    e. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst, indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
    f. Het modelformulier voor herroeping, indien de consument een herroepingsrecht heeft.

  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid alleen van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten en/of diensten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product en/of dienst gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar is de consument niet verplicht deze reden(en) op te geven.

  2. De bedenktijd, zoals genoemd in lid 1, gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde (die geen vervoerder is), het product en/of de dienst heeft ontvangen, of:
    a. Als de consument in dezelfde bestelling meerdere producten en/of diensten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag een bestelling van meerdere producten met verschillende levertijden weigeren, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces duidelijk over heeft geïnformeerd.
    b. Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
    c. Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten en/of diensten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager zijn geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar is de consument niet verplicht deze reden(en) op te geven.

  2. De bedenktijd, zoals genoemd in lid 3, gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager zijn geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument deze informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag uitsluitend worden uitgepakt of gebruikt voor zover dit nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Alleen producten die ongeopend en onbeschadigd zijn, kunnen geretourneerd worden. Het uitgangspunt is dat de consument het product alleen mag hanteren en inspecteren zoals dit ook in een winkel mogelijk zou zijn.

De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan wat in lid 1 is toegestaan.

De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product indien de ondernemer hem niet vóór of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en de daarbij behorende kosten

  1. Melding van herroeping
    Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn aan de ondernemer. Dit kan door middel van het modelformulier voor herroeping of op een andere ondubbelzinnige wijze.

  2. Terugzending van het product
    Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de melding zoals bedoeld in lid 1, retourneert de consument het product of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit is niet van toepassing indien de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument voldoet in ieder geval aan de retourtermijn als hij het product retourneert voordat de bedenktijd is verstreken.

  3. Staat van het product bij retour
    Het product dient, indien redelijkerwijs mogelijk, met alle bijgeleverde toebehoren, in de originele staat en verpakking en volgens de redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer te worden teruggezonden.

  4. Risico en bewijslast
    Het risico en de bewijslast voor een juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de consument.

  5. Kosten van retourzending
    De consument draagt de directe kosten voor het terugzenden van het product, tenzij:

    • de ondernemer niet duidelijk heeft vermeld dat de consument deze kosten moet dragen; of
    • de ondernemer aangeeft deze kosten zelf te dragen.
  6. Kosten bij herroeping van diensten
    Indien de consument uitdrukkelijk heeft verzocht om een aanvang te maken met de uitvoering van een dienst of levering van gas, water, of elektriciteit die niet gereed voor verkoop is gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, is hij een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan de reeds uitgevoerde dienst op het moment van herroeping.

  7. Vrijstelling van kosten
    De consument is geen kosten verschuldigd voor:

    • de uitvoering van diensten of levering van water, gas, elektriciteit of stadsverwarming indien de ondernemer:
      • de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping, of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt; of
      • de consument niet uitdrukkelijk heeft gevraagd om aanvang van de dienst tijdens de bedenktijd.
    • de volledige of gedeeltelijke levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, indien:
      • de consument vooraf niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het starten van de levering vóór het einde van de bedenktijd;
      • de consument niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij instemming; of
      • de ondernemer heeft nagelaten deze toestemming schriftelijk te bevestigen.
  8. Ontbinding van aanvullende overeenkomsten
    Bij herroeping door de consument worden alle aanvullende overeenkomsten automatisch en zonder kosten ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Ontvangstbevestiging van herroeping
    Indien de ondernemer de mogelijkheid biedt om de herroeping elektronisch te melden, bevestigt hij de ontvangst van deze melding onverwijld.

  2. Terugbetaling van betalingen
    De ondernemer vergoedt alle betalingen die de consument heeft gedaan, inclusief eventuele leveringskosten die door de ondernemer in rekening zijn gebracht voor het geretourneerde product. Deze terugbetaling vindt onverwijld plaats, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop de consument de herroeping meldt.

    • De ondernemer mag echter wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen, of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, afhankelijk van welk tijdstip eerder is.
  3. Wijze van terugbetaling
    De ondernemer gebruikt voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als waarmee de consument de oorspronkelijke transactie heeft uitgevoerd, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

  4. Kosten bij duurdere leveringsmethode
    Als de consument heeft gekozen voor een duurdere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering, is de ondernemer niet verplicht de bijkomende kosten voor de duurdere leveringsmethode terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting van het herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht voor de volgende producten en diensten uitsluiten, mits dit duidelijk is vermeld bij het aanbod of uiterlijk vóór het sluiten van de overeenkomst:

  1. Producten en diensten met prijsschommelingen
    Producten of diensten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft, en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.

  2. Overeenkomsten gesloten tijdens een openbare veiling
    Een openbare veiling wordt gedefinieerd als een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan consumenten die persoonlijk aanwezig zijn, of de mogelijkheid hebben persoonlijk aanwezig te zijn, onder leiding van een veilingmeester. De succesvolle bieder is verplicht tot afname.

  3. Volledig uitgevoerde dienstenovereenkomsten
    Dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst, mits:

    • de uitvoering is gestart met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de overeenkomst volledig is uitgevoerd.
  4. Dienstenovereenkomsten met specifieke datum of periode
    Diensten voor de terbeschikkingstelling van accommodatie (anders dan voor woondoeleinden), goederenvervoer, autoverhuur en catering, mits de overeenkomst een specifieke datum of periode van uitvoering bevat.

  5. Vrijetijdsactiviteiten
    Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien een specifieke datum of periode voor uitvoering is vastgesteld.

  6. Op maat gemaakte producten
    Producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, die niet geprefabriceerd zijn en die zijn gemaakt op basis van een individuele keuze of specificatie van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon zijn bestemd.

  7. Bederfelijke producten
    Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.

  8. Verzegelde producten voor hygiëne of gezondheidsbescherming
    Producten die verzegeld zijn en niet geschikt om te worden teruggezonden vanwege gezondheids- of hygiënische redenen, indien de verzegeling na levering is verbroken.

  9. Onherroepelijk vermengde producten
    Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere producten.

  10. Alcoholische dranken
    Alcoholische dranken waarvan de prijs bij het sluiten van de overeenkomst is vastgelegd, maar waarvan de levering plaatsvindt na meer dan 30 dagen, en waarvan de waarde afhankelijk is van marktfluctuaties waarop de ondernemer geen invloed heeft.

  11. Verzegelde audio-, video-opnamen en software
    Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

  12. Kranten, tijdschriften en magazines
    Leveringen van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop.

  13. Digitale inhoud zonder materiële drager
    Leveringen van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, mits:

    • de uitvoering is gestart met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – De prijs

  1. Vaststelling prijzen binnen geldigheidsduur
    Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, met uitzondering van prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

  2. Variabele prijzen bij marktschommelingen
    De ondernemer kan producten of diensten met variabele prijzen aanbieden wanneer deze gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft. Deze gebondenheid aan schommelingen, evenals het feit dat de vermelde prijzen richtprijzen zijn, wordt duidelijk vermeld bij het aanbod.

  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na overeenkomst
    Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

  4. Prijsverhogingen na 3 maanden na overeenkomst
    Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien:

    • dit uitdrukkelijk is bedongen; én
    • de verhoging het gevolg is van wettelijke regelingen of bepalingen, of de consument het recht heeft de overeenkomst te beëindigen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. Prijzen inclusief btw
    Alle in het aanbod vermelde prijzen van producten of diensten zijn inclusief btw.

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. Nakoming overeenkomst
    De ondernemer garandeert dat de geleverde producten en/of diensten:

    • voldoen aan de overeenkomst, inclusief de in het aanbod vermelde specificaties;
    • voldoen aan redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid; en
    • in overeenstemming zijn met de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst geldende wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
      Indien overeengekomen, staat de ondernemer er ook voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Extra garantie
    Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument kan uitoefenen op grond van de overeenkomst. Deze wettelijke rechten blijven van kracht indien de ondernemer tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen uit de overeenkomst.

  3. Definitie extra garantie
    Onder extra garantie wordt verstaan: elke aanvullende verplichting van de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur waarbij aan de consument specifieke rechten of vorderingen worden toegekend die verder gaan dan de wettelijke verplichtingen in geval van een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. Zorgvuldigheid bij levering en uitvoering
    De ondernemer neemt de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht bij:

    • het in ontvangst nemen en verwerken van bestellingen van producten; en
    • het beoordelen en uitvoeren van aanvragen voor dienstverlening.
  2. Plaats van levering
    Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer heeft opgegeven.

  3. Levertijd
    a. Met inachtneming van artikel 4 van deze algemene voorwaarden, voert de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed uit, doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen.
    b. Indien de bezorging vertraging oploopt, of als een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, informeert de ondernemer de consument hierover uiterlijk binnen 30 dagen na plaatsing van de bestelling.
    c. In een dergelijk geval heeft de consument het recht de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en kan hij aanspraak maken op eventuele schadevergoeding.

  4. Terugbetaling bij ontbinding
    Bij ontbinding van de overeenkomst conform lid 3, zal de ondernemer het door de consument betaalde bedrag onverwijld terugbetalen.

  5. Risico van beschadiging en vermissing
    Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van levering aan de consument of een vooraf door de consument aangewezen vertegenwoordiger, tenzij expliciet anders is overeengekomen.

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

  1. Overeenkomsten van onbepaalde tijd
    De consument kan een overeenkomst die is aangegaan voor onbepaalde tijd en die betrekking heeft op het geregeld afleveren van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, op elk moment opzeggen. Hierbij geldt:

    • De consument houdt zich aan de overeengekomen opzeggingsregels.
    • De maximale opzegtermijn bedraagt één maand.
  2. Overeenkomsten van bepaalde tijd
    De consument kan een overeenkomst die is aangegaan voor bepaalde tijd en die betrekking heeft op het geregeld afleveren van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen. Hierbij geldt:

    • De consument houdt zich aan de overeengekomen opzeggingsregels.
    • De maximale opzegtermijn bedraagt één maand.
  3. Algemene rechten bij opzegging
    Voor de in lid 1 en 2 genoemde overeenkomsten geldt:

    • De consument kan op elk moment opzeggen en is niet gebonden aan specifieke tijdstippen of periodes.
    • Opzegging kan ten minste op dezelfde manier plaatsvinden als het aangaan van de overeenkomst.
    • De opzegtermijn voor de consument is niet langer dan de termijn die de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Artikel 15 – Betaling

  1. Betalingstermijn

    • Tenzij anders overeengekomen in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dient de consument de verschuldigde bedragen te betalen binnen:
      • 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn;
      • Bij het ontbreken van een bedenktermijn: binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
    • Voor overeenkomsten tot het verlenen van diensten start de betalingstermijn op de dag dat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Vooruitbetaling

    • Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in geen geval verplicht worden tot een vooruitbetaling van meer dan 50% van het totaalbedrag.
    • Indien vooruitbetaling is overeengekomen, kan de consument pas rechten ontlenen aan de uitvoering van de bestelling of dienst nadat de vooruitbetaling is voldaan.
  3. Correctheid van betaalgegevens

    • De consument is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onmiddellijk aan de ondernemer te melden.
  4. Niet-tijdige betaling

    • Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, wordt hij hier door de ondernemer op gewezen. Vervolgens krijgt de consument een termijn van 14 dagen om alsnog aan zijn verplichtingen te voldoen.
    • Blijft betaling na deze 14 dagen uit, dan is de consument wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag. Daarnaast kan de ondernemer buitengerechtelijke incassokosten in rekening brengen.
  5. Incassokosten

    • De maximale incassokosten bedragen:
      • 15% over openstaande bedragen tot €2.500;
      • 10% over de daaropvolgende €2.500;
      • 5% over de volgende €5.000, met een minimum van €40.
    • De ondernemer mag ten gunste van de consument afwijken van deze bedragen en percentages.

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. Klachtenprocedure

    • De ondernemer beschikt over een duidelijk bekendgemaakte klachtenprocedure en handelt klachten in overeenstemming met deze procedure.
  2. Indienen van klachten

    • Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen door de consument binnen een redelijke termijn, nadat de gebreken zijn geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Reactietermijn

    • De ondernemer beantwoordt ingediende klachten binnen 14 dagen na ontvangst.
    • Indien een klacht een langere verwerkingstijd vereist, informeert de ondernemer de consument binnen deze 14 dagen over de ontvangst van de klacht en geeft een indicatie van de verwachte termijn voor een uitgebreider antwoord.
  4. Klachten via Stichting Webshop Keurmerk

    • Klachten over producten, diensten of de service van de ondernemer kunnen ook worden ingediend via het klachtenformulier op de consumentenpagina van Stichting Webshop Keurmerk:
      http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht.
    • De klacht wordt vervolgens doorgestuurd naar zowel de betreffende ondernemer als Stichting Webshop Keurmerk.
  5. Geschillenregeling

    • Indien een klacht niet binnen een redelijke termijn of uiterlijk binnen 3 maanden na indiening in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling zoals beschreven in Artikel 17.

Artikel 17 – Geschillen

  1. Toepasselijk recht

    • Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Behandeling door de Geschillencommissie

    • Geschillen over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door de ondernemer geleverde of te leveren producten en diensten kunnen worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl).
    • De Geschillencommissie behandelt een geschil alleen als de consument eerst binnen een redelijke termijn zijn klacht heeft voorgelegd aan de ondernemer.
  3. Tijdslimiet voor indienen geschillen

    • Geschillen dienen uiterlijk 12 maanden na het ontstaan ervan schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
  4. Keuze tussen Geschillencommissie en rechter

    • Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden.
    • Indien de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, dient de consument binnen vijf weken na een schriftelijk verzoek van de ondernemer schriftelijk aan te geven of hij hiermee instemt of het geschil liever aan de bevoegde rechter voorlegt.
    • Bij geen reactie van de consument binnen de gestelde termijn van vijf weken, kan de ondernemer het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter.
  5. Bindend advies

    • De Geschillencommissie doet uitspraak op basis van de voorwaarden uit haar reglement (www.degeschillencommissie.nl).
    • De beslissingen van de Geschillencommissie zijn bindend voor beide partijen.
  6. Uitzonderingen

    • De Geschillencommissie behandelt geen geschillen of staakt de behandeling, indien:
      • De ondernemer surseance van betaling is verleend.
      • De ondernemer failliet is verklaard.
      • De ondernemer zijn bedrijfsactiviteiten heeft beëindigd voordat het geschil op zitting is behandeld en een uitspraak is gedaan.
  7. Bevoegdheid bij meerdere geschillencommissies

    • Indien naast de Geschillencommissie Webshop andere erkende commissies (bij SGC of Kifid) bevoegd zijn, geldt:
      • Voor geschillen over verkoop of dienstverlening op afstand is bij voorkeur de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk bevoegd.
      • Voor overige geschillen is een andere erkende commissie bij SGC of Kifid bevoegd.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

  1. Voorwaarden

    • Aanvullende of afwijkende bepalingen van deze algemene voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn.
  2. Vastlegging

    • Dergelijke bepalingen dienen schriftelijk te worden vastgelegd of op een andere wijze die ervoor zorgt dat de consument deze op een toegankelijke manier kan opslaan op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 19 – Annulering en wijzigingen

  1. Annuleringsbeleid

    • Bij Scenery begrijpen we dat plannen soms onverwachts kunnen veranderen. Daarom hanteren wij een annuleringsbeleid van 48 uur.
  2. Kosteloze annulering

    • Afspraken kunnen kosteloos worden geannuleerd of gewijzigd tot 48 uur voor de geplande afspraak.
  3. Annulering binnen 48 uur

    • Indien een afspraak binnen deze termijn wordt geannuleerd, gewijzigd, of indien je niet op de afspraak verschijnt, behouden wij ons het recht voor om 50% van de kosten van de geplande behandeling in rekening te brengen.